ePropulsion Navy 6.0 EVO Remote Elektrische Buitenboordmotor
- Specialist in boten met elektrische buitenboordmotor
- Echte showroom in Warmond
- Vanaf €50,- gratis bezorgd
- Bel of mail ons voor advies
- Neem contact op voor levertijd.
- Klantenservice van 10:00 to 16:00
De ePropulsion Navy 6.0 EVO is een 6 KW elektrische borstelloze motor en is dé oplossing als u duurzaam en comfortabel wilt varen. Het levert efficiënte en schone voortstuwing voor aluminium vissersboten, rubberboten, dagzeilboten en cruise zeilboten, geschikt voor zout en zoet water. Dankzij de direct-drive technologie is de elektrische buitenboordmotor van de Navy stil, onderhoudsvrij en betrouwbaar. Vergelijkbare motoren maken vaak meer geluid in de overbrenging. Met de ePropulsion Navy bent u verzekert van een zorgeloze vaardag.
Geïntegreerde display en keuzevrijheid bediening
Het geïntegreerde display toont u alle noodzakelijke informatie. De Navy 6.0 EVO kan geleverd worden als versie met afstandsbediening top montage, zij montage of met stuurknuppel bediening. Dit product is de versie met Remote en wordt standaard geleverd met top montage afstandsbediening. Indien gewenst kan er bovenaan een EVO Side mount remote met benodigde communicatie kabel worden aangevinkt
Hydrogeneratie: Uw accu opladen tijdens het varen
De Evo modellen van ePropulsion zijn uitgerust met hydrogeneratie. Dat betekent dat uw accu wordt opgeladen door stroming. Bent u bijvoorbeeld aan het zeilen op de wind en de schroef ligt in het water? Dan laadt uw accu op!
Toepasbare accu voor de Navy-serie los bestelbaar
De Navy 6.0 kan op met ieder 48-volts accupakket gebruikt worden. We raden u aan om de originele batterij van ePropulsion te kiezen. De gegevens worden dan automatisch gesynchroniseerd met uw ePropulsion motor waarbij u de gegevens in het display volledig kunt vertrouwen. De 48V lithium-ijzerfosfaatbatterij uit de E-serie is de perfecte accu voor uw ePropulsion Navy elektrische buitenboordmotor.
Technische gegevens ePropulsion Navy 6.0
Vermogen | : | 6000W (vergelijkbaar met 9,9 PK) |
Stuwkracht | : | 280 Lbs |
Gewicht | : | 36 KG (S) / 36.8 KG (L) |
Trimmen | : | Handmatig, in 6 posities |
Aandrijving | : | Traploze directe aandrijving |
Motortype | : | Borstelloze gelijkstroommotor |
Schroef | : | 341 mm |
Toerental | : | 1500 rpm |
Staartlengte | : | 650 mm (S-versie) of 755mm (L-versie) |
Vaartijd ePropulsion Navy 6.0 EVO met ePropulsion E175 accu
Prestaties laag vermogen (bij benadering) | |
---|---|
Vermogen | Laag (500 W) |
Snelheid | 6,5 km/u |
Afstand | 110 km |
Gebruiksduur | 18 uur |
Prestaties half vermogen (bij benadering) | |
---|---|
Vermogen | Half (3000 W) |
Snelheid | 13 km/u |
Afstand | 39 km |
Gebruiksduur | 3 uur |
Prestaties vol vermogen (bij benadering) | |
---|---|
Vermogen | Vol (6000 W) |
Snelheid | 24,5 km/u |
Afstand | 36 km |
Gebruiksduur | 1 uur en 30 minuten |
Accu | |
---|---|
E-series accu | E175 van ePropulsion |
Oplaadtijd | 6 uur (met 30A oplader) |
Merk: | ePropulsion |
Type: | NAVY 6.0 EVO |
Vermogen: | 6000W |
Vergelijkbaar in pk: | 9.9 |
Gewicht (kg): | 36 |
Aandrijving: | Directe aandrijving |
Bediening: | Afstandsbediening (opbouw en inbouw mogelijk) |
Diameter schroef: | 341 mm |
Hydrogeneratie: | Ja (opladen via stroming op de schroef) |
Accu: | |
Bijpassende accu: | ePropulsion E80 |
Oplaadtijd accu : | 6 uur met 30A lader |
Als eerste gebruiker van de vernieuwde Navy 6 EVO was het even afwachten hoe deze in de praktijk zou bevallen. En ik kan tot nu toe zeggen dat ik nog geen grote nadelen heb ontdekt, maar louter voordelen!
De motor is ongelooflijk stil -bijna onhoorbaar-, wat meteen de belangrijkste reden was voor aanschaf. En daarnaast is het vermogen voor mijn polyester boot van bijna 5 meter precies voldoende. Rustig cruisen kan met 1000W en plm. 7 - 8 km/u. Maar wil je een stukje druk, open vaarwater (zoals het IJ) oversteken, dan kan je het volle vermogen aanspreken, waarmee je in een paar seconden op 11 - 12 km/u zit.
De bouwkwaliteit vind ik van hoog niveau. Alles is spelingvrij, sluit goed aan en draait probleemloos waar dat moet.
Tot nu toe heb ik als enige imperfecties ondervonden dat het draadloze contact tussen de remote en de motor op onvoorspelbare momenten weg kan vallen. Waarschijnlijk tgv radiostoring door radiobakens o.i.d. en het kan van een paar seconden tot een halve minuut duren voor het weer hersteld is. Het gebeurt gelukkig niet vaak, misschien eenmaal in de twee uur varen, maar een vaste kabelverbinding is nu toch in overweging. Het kan nl. theoretisch ook op een heel onhandig moment gebeuren…
Het andere is de vermeende kwetsbaarheid van de schroef. Waar een schroef van metaal wat robuuster is, lijken de composiet schroeven wat gevoeliger. Er is bij mij nog niks afgebroken, maar zichtbare beschadigingen zaten er wel al heel snel op.
Onder de streep een HELE dikke plus en ik had deze stap gewoon al veel eerder moeten zetten